SHIFT Business Festival

"CELEBRATING INTELLIGENT BUSINESS"

SHIFT on pohjoismaiden suurin ulkoilma Business-festivaali ja se olisi tarkoitus järjestää elokuun alussa edellisten vuosien malliin. SHIFT on tulevaisuuteen sekä ratkaisuihin keskittyvä tapahtuma, joissa yritykset eivät ole tavallisesti pelkästään kumppanuuksien sekä mahdollisten asiakkaiden tapaamisissa, vaan tarkoituksena on keskustella tulevaisuuden aiheista ja luoda sen ympärille innovatiivisia ratkaisuja. Osallistujaa ei ole tarkoitus jättää vain vierailijan rooliin, vaan heitä innostetaan osallistumaan erilaisiin roundtable-keskusteluihin, workshoppeihin sekä matchmakingiin. Hyvänä keveänä lausahduksena on käytetty "Jos haluat tietää mistä ensi vuonna vastaavissa yritystapahtumissa puhutaan, osallistu tämän vuoden Shiftiin."

Evesoc Groupin Lars ja Mico toimivat SHIFT:in myyntitiimissä keskittyen uusasiakashankintaan.

"Ensitapaaminen meni erittäin hyvin ja meitä oli vastassa erittäin sydämelliset Juha, Veli-Pekka sekä Mia, jotka ottivat meidät avosylin vastaan", Lars sanoo. "He kertoivat ensitapaamisella Shiftistä kaiken tarvittavan ja ohjeistivat alkuun CRM-ohjelman Hubspotin saloihin. Kansainvälinen yhteisö ja englannin kielen käyttö organisaation sisällä on osoittautunut mukavaksi kokemukseksi"

Päivittäinen toiminta projektissa on tällä hetkellä koostunut mahdollisten yhteistyökumppaneiden etsimiseen LinkedIn:stä ja heidän kontaktointiaan varten. Tällä hetkellä kontaktoimme yritysten johtohenkilöitä. Etsimme yrityksiä, joilla olisi resursseja, mielenkiintoa sekä visioita tämän vuoden teemoista. Teemat ovat:

Profitable Sustainability

Future Critical Skills

Commercialization of Innovation

International Growth

Groundbreaking Technologies

Change Leadership & Strategies

Tähän mennessä positiivista on ollut hyvä sisäänajo SHIFT-porukan puolesta sekä yleinen vastaanotto markkinoilla jylläävästä COVID-19 pandemiasta riippumatta.

Projektin haasteita on yhteistietojen löytäminen sekä pitkäjänteisen myyntityö onnistuminen puhelimitse/Teamsissä/Skypessä. Hallitsevan tilanteen vuoksi, joillakin firmoilla on haastavaa taloudellisesti. Pyrimme vakuuttamaan yrityksille, että "ei kannata jäädä tuleen makaamaan" niin kuin Matti Alahuhta, entinen Kone Oy:n toimitusjohtaja, sanoi 90-luvun laman aikana.

Covid-19 tilanne on kuitenkin hankaloittanut myyntiprosessia sekä luonut epävarmuutta tapahtuman järjestysajankohdalle. Keväällä järjestettävien kilpailevien tapahtumien siirtyminen alkusyksyyn ovat luoneet kysymysmerkkejä ilmoille mahdollisesta liikakilpailusta. Yritysten rahahanojen ollessa tiukalla, on ensi syksyn suunnitelmat vielä mysteeri.

Kirjoittanut Lars Selin